Kniha – Mrazivé Ticho

Vždy jsem si připadal jako čtenář Sci-fi nebo fantasy, ale právě tato kniha mě přivedla na scestí. Detektivní a zároveň i velice hloubavý příběh vás zavede do Německa. Rozhodně se ani nestydím napsat, že autor používá v určitých okamžicích velice tvrdý popis, ale takový život prostě je. Hodí se do vlaku, autobusu a svojí jednoduchostí prezentace dané situace je opravdu jednoduchý ke čtení. Více vám, ale prozradím až v samotné “recenzi”.

Autorem této knihy je Wulf Dorn, pro mě do této doby neznámý spisovatel. Samozřejmě je to tím, že se jedná o je ho první knihu, ale o velice kvalitní hloubavou prvotinu. Do tohoto dobrodružství jsem se vrhal naprosto slepě a bez jakékoliv recenze. Jednoduše jsem vešel do knihkupectví a tato kniha mě okamžitě zaujala. Ano přiznávám, že vybrat si čtivo podle přebalu není zrovna moc korektní, ale v tomto okamžiku se to vyplatilo. Byl to můj první průnik do tohoto druhu literatury a překvapivě velice příjemný.

Styl vyprávění je velice svižný a očekávání toho co bude následovat mě nejednou donutila se jednoduše posadit a nechat všeho co jsem zrovna měl v plánu dělat. Samozřejmě je kniha přeložená, takže velký dík patří i překladatelce/překladateli. Co se týče chyb nebo nějakých zádrhelů, tak si nemůžu naprosto na nic stěžovat. Ač jsem nikdy nebyl nijak nakloněný k Německu, tak v tomto případě nebýt měst a jmen ani nepoznáte z jaké země autor pochází a kde se příběh odehrává. Což je podle mě velké plus a díky tomu je kniha více určená pro celosvětový trh.

Příběh je přímo nasáklý tajemstvím a do okamžiku než zavřete knihu a dočtete poslední stránku, tak z vás neodpadne ono dobře známé napětí. Autor si skvěle hraje s obyčejností a přirozeným chováním lidí. Nenaleznete zde žádné super chytré vyšetřovatele a ani žádné super hrdiny. Hrdinové jsou jen obyčejní lidé, kteří mají své city a taky své limity do kterých mohou zajít. Hlavní hrdina měl podle mého názoru velkou předlohu v autoru samotném. Samozřejmě pana Dorna neznám, ale styl jakým na vás působí jeho osobnost je něco jako, kdyby si člověk četl něčí deník. Opravdová přirozenost a upřímnost v okamžicích velkého vypětí je to co posunuje knihu na naprosto jinou úroveň.

Ač jsem si příběh užil a rád bych jen chválil, tak  i tato kniha má svoje zápory. V některých okamžicích se mi zdá příběh poněkud natahovaný a jindy zase končí scéna poněkud příliš brzo a rád bych ji viděl více rozepsanou. Samozřejmě nejsem zkušený v tomto žánru a srovnávám s druhem literatury jakou jsem vždy četl, takže cokoliv ala mistr Kulhánek, Levá ruka Boží a podobně. Ovšem i přes malé chyby je tato kniha skvělým čtivem a těším se až se k nám dostane něco dalšího od tohoto autora.

Autor: Wulf Dorn

Vydavatel pro ČR: Knižní Klub

Původ: Německo

Rok vydání: 2013

Formát: 368 stran, 134 x 207 x 25 mm, vázaná

Možné zakoupit zde

Napsat komentář