Ultymátní film dneška?

Dnes jsem přemýšlel jestli vůbec znám nějaký film, který se natočil v posledních pěti letech a naprosto mě odrovnal. Myslím tím opravdu dostal, třeba jako Společnost mrtvých básníků, nebo Star Wars popřípadě Indiana Jones.

Co se týče posledního filmu (respektive série filmů), tak pokud se na ně dívám dnes zdají se mi víc béčkové než ty úžasné filmy, tak jak si je pamatuji z dětství. Ovšem to je asi cena za nostalgii. Zpět k tématu, procházel jsem si filmy a pouštěl si ty, které bych měl mít rád. Dokonce jsem za ty roky i chodil do kina, ale nic. Nedokážu si vybrat jediný, který by mě na 100% zaujal a donutil mě dívat se na něj pořád znovu a znovu.

Je možné, že nejsem schopný si vybrat, ale spíš se přikláním k názoru, že dnešní filmy stojí za prd. Jasně vyjdou nové Star Wars a já budu jeden z prvních na české premiéře. Teda pokud budu mít na vstupenku, ale to je rejžování na starých klasikách. Podle mého názoru se dnes jednoduše hledí víc na peníze a akci (popřípadě praštěnou filmovou lásku) než na opravdový kvalitní epický zážitek. Moc dobře si totiž vzpomínám jak jsem seděl v kině a sledoval prvního Harry Pottera. Byl jsem nadšenej a hltal jednu scénu za druhou, stejně tak i u dvojky a potom? Naprosté nic, protože jsem nenašel to co sem viděl v prvních dílech. Nemluvím ani o posledním dílu (na dvě části), který se změnil na Ramba s hůlkou a to prosím mám filmy s Rambem rád (myšleno ty staré).

Další věc, která mě naprosto dokonale žere je rozdělování filmů na dvě nebo více částí (viz. Hobit). WTF???? Proč? Jasně chápu Pán Prstenů měl taky tři díly, ale ty byli podle třech knížek a byli to tři příběhy samostatně napsané a zamýšlené. Ovšem Hobit je jedna kniha standardní velikosti, žádná bichle. Knihu sem přečetl během měsíce (to sem se prosím hodně flákal a moje čtení je na úrovni šneka) a oni z toho udělají tři filmy. Copak dnešní divák nedokáže sedět dvě hodinky na zadku bez přestávky a užívat si příběh? Moc dobře si pamatuji na maratony a to prosím nebyli dvě hodiny. Dokonce se dělali i ty Hardcore bez přestávky.

Bohužel ani na jednu z mích dvou otázek nikdo nedokáže zodpovědět a všichni v mém okolí se strašně těší na Hobita. Nemíním jít do kina už jen kvůli tomu, že je film tripl ptákovina. Abych nekřivdil Peter Jackson umí dělat filmy a atmosféra je super, jenom nechápu proč to uchcávat na tři díly.

Napsat komentář