Amatérské focení

Tento víkend bych měl být kousek od Brna a fotit klubovou výstavu psů. Byl jsem pozvaný jako záložní řešení, protože tento klub nemá peníze na profesionálního fotografa. Nebudu fotit sám, protože zde bude opravdová hora psů a díky tomu mě zajímá jak se bude chovat druhý „fotograf“ píšu v uvozovkách, protože já se za fotografa opravdu nepovažuji.

Napadají mě různé scénáře od nabubřelého páprdy po namyšlenou mladou holku až přes příjemného zkušeného fotografa nebo talentovanou fotografku. V životě jsem častěji potkal právě dva první případy a jen tiše pozoroval jak „fotograf“ s objektivem určeným spíše na zabíjení než na focení, tak pořizuje naprosto příšerné fotky. Já někde seděl a jednoduše dělal co jsem uměl a ano moje práce byla hrozná, ale já jsem amatér. Za svou práci nepožaduji žádné peníze, nemám vizitku a moje portfolio je jen to co mám na Flickru. Je tedy takový profík opravdu profík a jak poznám jen panáčka co si hraje na fotografa od opravdového umělce?

Samozřejmě cestou je například vyhledání si portfolia a samotná práce s foťákem. Jenže je tu drobný problém, uprostřed ničeho si opravdu jména vyhledávat nemůžu a portfolio přeci jen nemluví o všem. V mém případě nemůžu nikoho ani nachytat na odborných znalostech, protože moje jsou naprosto nulové. Jediné co mi tedy zbude je asi opět jen pozorovat práci onoho profíka. Doufám, že se moje hororové představy změní jen na dětské plašení a druhý člověk na focení bude normální pošuk jako já.

 

Napsat komentář